woensdag 4 november 2015

Lekkere Spinazie-Prei omelet met Feta

Sinds maandag doe ik mee met de Groente Challenge van Miss Natural waarbij je recepten krijgt om elke dag 500 gr groenten te eten. Dus ook bij het ontbijt.

Ik vind het altijd erg moeilijk om me aan een recept te houden. Dat kan verschillende redenen hebben:
1. Ik heb niet alle ingrediënten in huis
2. Ik heb iets veel lekkerderders

Deze keer waren het allebei de redenen ☺. In plaats van paddenstoelen voegde ik spinazie en prei toe.




Wat heb je nodig voor 2-3 personen voor deze overheerlijke omelet?

een pan ☺ (nog geen 9u en nu al melig hahaha ☺)
wat olijfolie
200 gr verse spinazie
een halve prei in ringetjes gesneden
3 eieren, geklopt
snufje Geurig Zeezout
20 gr feta in kleine blokjes


Hoe maak je dit?

Verhit de pan op het vuur.
Doe de olijfolie erin en laat even warm worden.
Lekker de prei erbij en even laten bakken.
Voeg de spinazie in delen toe.
De feta erbij, het zeezout en de deksel even op de pan.
Als de feta is gesmolten kunnen de eitjes erbij.
Roer het even voorzichtig door.
Laat 6-7 minuutjes bakken en verdeel in 2 of 3 stukken.

Lekker met volkoren toast!
En natuurlijk ook lekker als lunchgerecht ☺.


 

Geen opmerkingen: