donderdag 9 juni 2022

ADHD en voeding

Deze post heb je waarschijnlijk gevonden omdat je zelf kampt met ADHD of dat er iemand in je omgeving is waarvan je weet dat die ermee worstelt. Met een pilletje kan alles snel opgelost zijn, maar misschien is dat wel niet zo gewenst, om wat voor een reden dan ook. Of wil je aanvullend kiezen voor meer gezonde voeding. Een pilletje is immers alleen een symptoom bestrijder; het lost ADHD niet op.


Onlangs ben ik gediagnosticeerd als zijnde ADHD persoon. Vroeger, een jaar of 20-25 geleden, vond ik het vreselijk als  zo'n stempeltjes op kinderen werden geplakt. Ik verafschuwde ze enorm. Ondertussen heb ik mezelf al de term HSP en Empath toegeëigend, en nu dan, officieel, ADHD. Kan het bijna niet geloven, maar de kenmerken klinken allemaal pijnlijk bekend...



Ik mag gaan kiezen uit diverse medicijnen. Ik weet echter niet of ik dat wel wil. Er zijn zoveel andere methoden om hiermee om te gaan. Ik zal er een paar noemen:

* elke dag op dezelfde tijd naar bed en op hetzelfde tijdstip opstaan.

* genoeg slaap

* meer bewegen

* zonlicht

* in de natuur zijn

* genoeg rust

* gezonder eten 

* magnesium en zink

En die laatste twee, die gaan we toepassen in onze voeding de komende tijd. Lees je mee? Abonneer je op dit blog om niets te missen!


Heel veel liefs,

Vivian Dassen


afbeelding magnesium: XXL nutrition

Geen opmerkingen: