woensdag 19 november 2014

Romige Pompoensoep voor een gezellige Moeder-Dochter Middag

Mijn moeder is al 70 jaar. Maar ze is nog erg vief en actief, fietst op zondag van terrasje naar terrasje, wandelt veel en doet alles zelf in de huishouding.

Mijn moeder en ik doen niet veel samen. We hebben andere interesses en zijn totaal andere persoonlijkheden. Maar ik hou heel veel van haar en ik ben dankbaar voor alles wat ze voor me doet en heeft gedaan om mijn leven makkelijker te maken. Ik besef dat ik haar leven daarmee af en toe wel wat moeilijker heb gemaakt.

Daarom wil ik haar vanmiddag verwennen. Eerst lunchen we heerlijk samen bij haar thuis. Ik heb een goedgevulde, romige pompoensoep gemaakt vanmorgen.
Daarna maken we samen een Moeder-Dochter Schilderij; we beginnen ieder aan een schilderij en halverwege ruilen we om. Dan hebben we ieder iets unieks. Een mooie herinnering aan deze dag.
Als we uitgeschilderd zijn, wandelen we gezellig naar Coffee Lovers. Daar heb ik een mini High-Tea voor haar in petto. Deze dag kan toch niet meer stuk!


Het recept voor romige pompoensoep (zonder room) gaat zo:

Je hebt nodig:
1/2 pompoen
een half bakje cherrytomaatjes
3 kleine uien
2 regenboogwortels of gewone wortels
een snufje chilipeper
een tl tijm
een tl rozemarijn
2 groentebouillon blokjes
1 liter water
een snufje peterselie


Zo maak je het:
Snipper de ui en bak hem glazig.
Snij de pompoen in stukjes van ca. 2x2 cm (als je schil goed wast, kan het met schil, hoor) en voeg deze toe.
Snij de wortels in schijfjes en doe deze ook gezellig erbij
Halveer de cherry tomaatjes en voeg ze toe aan dit spektakel
Bak even alles ca 10 minuutjes zacht en voeg de bouillonblokjes, het water en de kruiden toe.
Breng dit aan de kook en laat lekker een half uurtje pruttelen.
Zet de staafmixer erin en mix alles fijn en romig.
Schep in mooie kommetjes (deze komen uit een porselein fabriekje in Spanje), strooi er wat peterselie overheen en klaar.

Zaaaaalig!
 
Moeder - Dochter Schilderen

Als je ook een Moeder-Dochter Schilderij wilt maken, dan kan dat. Op zaterdag 30 mei 2015 geef ik een workshop Moeder-Dochter schilderen van 10 tot 100 jaar. Je hoeft niet te kunnen schilderen. Je mag natuurlijk,  in plaats van je moeder of dochter, ook een vriendin of een familie lid meenemen. We beginnen lekker relaxed om 10u en eindigen rond 12.30u.



De uitwisseling hiervoor is € 35 per koppel inclusief mini High Tea van gezondere baksels en andere lekkernijen (bv gezondere muffins, gezondere cake). En voor iedere deelneemster een voedingsadvies op leeftijdscategorie. Denk hierbij aan drukbezette moeders/vrouwen, puberende dochters, moeders of dochters  in de overgang, moeders op leeftijd.
Adres: Prof. Scholsstraat 44, 6227 BZ te Maastricht.

Als jullie willen deelnemen, stuur dan een email naar: de-appelboom@hotmail.nl
Vermeldt hierin:
♥ jullie namen en geboortedata
♥ of je werkt en wat voor een soort werk dat is (zittend of actief)
♥ of je sport (sportschool of op eigen houtje)
♥ en de aard van jullie relatie.

Hopelijk mag ik jullie 'ont'moeten.

Hartelijke groet,
Aandacht voor Voeding- De Appelboom
Vivian Dassen

Geen opmerkingen: