maandag 5 oktober 2015

De Hoela Hoep!

De Hoela Hoep. Vroeger als kind vond ik dit al erg leuk om te doen; wie het langst de ring om zijn middel kon houden! Hele wedstrijden organiseerden we op straat. Met 1 Hoela Hoep...



Nu ben ik al aan de verkeerde kant van de 40 en ben ik opnieuw gaan Hoela Hoepen. Het is heerlijk om te doen, goed voor je buikspieren en ook goed voor je rug. Lekker muziekje erbij op en ik voel me weer 10 jaar.

In het begin (de eerste 2 weken) mag je niet langer dan 5 minuten hoela hoepen. Daarna mag je het uitbreiden tot 10 minuten en het zo opbouwen tot maximaal een uur per dag.

De eerste keer ging het van geen kant. Ik hield het ding 2 seconden van de grond en dan viel hij weer. Waarom ging het niet? Nou, tegenwoordig hebben ze geen gewone Hoela Hoep. Nee, tegenwoordig hebben ze Hoela Hoepen in alle kleuren, soorten en maten en ....gewichten. Echt waar. Mijn Hoela Hoep weegt 1,8 kg. Ze bestaan met ribbels en zonder ribbels, met massage functie en zonder massage functie. Het is een hele markt!




Nu Hoela Hoep ik 10 minuten achter elkaar door en het is leuk!

Hoe je erachter kunt komen welke Hoela Hoep nu het beste is voor jou, bestaan er testen: de Kieswijzer. Ik zal je de link geven naar de test die ik zelf heb gedaan. Oja, schrik niet van de prijzen; die liggen tussen de € € 23 en € 56. Ahum. Ik heb het in het midden gehouden en betaalde € 36.

Toen ik tegen mijn man vertelde dat ik een Hoela Hoep ging kopen keek hij me eerst raar aan. 'Jij en Hoela Hoepen....' Eh...duh! Jazeker! Toen zei hij droog: 'Waarom ga je niet naar de Bart Smit?' Whoehahahaha.

Kieswijzer Hoela Hoep

Het is leuk. Het is gezond. Het is goed voor je bekken, heupen, rug en buik. Het werkt ook een beetje als een meditatie; zo gauw je ergens anders aan denkt, valt hij :-) :-).
Hoela Hoep!
 

Geen opmerkingen: