zondag 25 november 2012

De dag van 21-12-12


21-12-12 is, naast 9-11, de meest beladen datum van deze eeuw tot nu toe. Er wordt flink wat gespeculeerd over deze einddatum van de Mayakalender. Er zijn mensen die bang zijn dat de wereld vergaat, dat aliens landen op aarde, dat er verschrikkelijke dingen staan te gebeuren, enz. enz. Klinkt allemaal niet echt positief. Velen hebben alleen oog voor deze datum. Maar mensen, kijk eens om je heen; we zitten er middenin! De aardbevingen, de crisis, de overstromingen, Nieuwetijdskinderen die een boodschap brengen die niet wordt begrepen en daarom Ritalin krijgen voorgeschreven of op een andere manier bestempeld worden............
 21-12-12 is nu! 




Een andere groep mensen voelt ook dat er wat staat te veranderen, maar zij proberen om meer bewustzijn te bewerkstelligen, open te staan voor de nieuwe energieën die ons al een tijd omringen. Dit doen ze bijvoorbeeld door te letten op hun voeding en minder vlees te consumeren, door positief te denken, te mediteren voor de aarde, begrip te tonen voor de mensen om zich heen,  het licht in zichzelf te omarmen en zich werkelijk accepteren zoals ze zijn. 


December 2012

Ma Di Wo Do Vr Za Zo

1 2

3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16

17 18 19 20 21 22 23

24 25 26 27 28 29 30

31

Zelf wil ik ook graag iets positiefs bijdragen aan deze datum, 

maar ik wil je eerst meer vertellen over 21-12.

21 december is elk jaar de langste nacht en de kortste dag. Het is ook het begin van de winter. Elk jaar opnieuw! Niks schokkends dus.

Nadat de langste nacht is geweest, worden de dagen alleen maar langer, de invloed van het licht wordt steeds groter.  Daarom staat op die dag de wedergeboorte van de zon centraal. We vieren dat hij wordt geboren, en dat zijn licht snel de duisternis weer zal overheersen. Om de zon te helpen, worden overal ter wereld vuren aangestoken. Zijn geboorte betekent leven, licht en warmte, en dat vieren we door het ontsteken van die vuren. Ook het in je huis halen van het leven staat centraal. De "kerst"boom is hier een voorbeeld van. Deze staat symbool voor het eeuwige leven. Dit komt, omdat hij altijd groen is. De lichtjes staan symbool voor de zon, die opnieuw geboren wordt. Zoals je leest, heb je onbewust waarschijnlijk elk jaar de wedergeboorte van de zon gevierd. 



Wat ik wil bijdragen aan 21-12-12:

Ik zie deze datum als een nieuw begin. Het begin van een nieuw energetisch tijdperk. Ik zie het als Nieuwjaar in het groot eigenlijk. Met nieuwjaar maak ik trouw goede voornemens. Dit voelt voor mij net zo, maar dan duizend keer sterker. Met nieuwjaar mediteer ik altijd en stuur ik bergen positieve energie naar alles wat leeft. 
Ik wil je vragen om die dag met me mee te doen en te mediteren voor Moeder Aarde en alle levende wezens die hierop vertoeven. Positieve energie te sturen naar de mensen om je heen; ook naar de mensen die je niet zo aardig vind, mensen die jou verdriet hebben gedaan of mensen waarbij jij je schuldig voelt omdat jij hen verdriet hebt gedaan.




Iedereen kan hieraan meedoen. Ook als je nog nooit gemediteerd hebt (maar lees dan wel eerst even deze tekst). Het gaat om de intentie!


21-12-12 Meditatie:

Zoek een rustige omgeving en maak het je gemakkelijk in een prettige stoel of op een matrasje. Maak de sfeer compleet door mooie muziek, kaarsje, edelstenen om je heen of iets anders waar je je prettig bij voelt. Sluit je ogen.
Begin met jezelf grondig te aarden. Dat wil zeggen dat je contact houdt met de aarde tijdens de meditatie. Dit doe je door te doen alsof er dikke koorden uit je voeten komen die diep de aarde in gaan en zich daar verankeren.

Nu is het belangrijk om je ontdoen van alle aardse beslommeringen. Haal een paar keer diep adem. Probeer nu, met je ogen dicht, een mooie kleur voor je te zien die via je voeten je hele lichaam vult. Laat het licht naar elk plekje in je lichaam gaan. Geniet van dit heerlijke gevoel van vrede in jezelf. Als dit is gelukt, laat je de kleur weer 'weglopen' via het plekje tussen je anus en je geslachtsdeel.





Nu nemen we een mooie stralend witte kleur op via de voeten en vullen het hele lichaam vanaf de voeten tot en met de kruin. Ga  met je aandacht naar het centrum van je hart. Concentreer je op de hartslag. Als je lekker tot rust bent gekomen probeer je een mooie aardbol voor je te zien die licht geeft. 


Stel je open voor dit licht. Zie en voel hoe het licht helder en krachtiger wordt. Steeds feller en krachtiger. Je hebt deze  energieën vaag eerder gevoeld. Laat deze energie alles reinigen op aarde. Alle donkere gebieden worden weer licht. Alle negatieve, zwarte energieën worden getransformeerd in dit helder witte licht. Dit is de energie van 21-12-12. De aarde wordt opnieuw geboren. Zie haar nu weer voor je.





Zie dat er overal mooie gouden vlinders fladderen, de mooiste vogels vliegen, bloemen in de prachtigste kleuren groeien, kraak heldere meren en oceanen stromen waar dolfijnen en walvissen zwemmen die lachen en springen. Zie dan jezelf daar tussen leven en hoe je mag genieten en gedragen wordt door deze wonderschone Moeder Aarde. Laat je meevoeren, je zwemt met de dolfijnen, zingt tussen de vlinders, danst tussen de bloemen en geef je totaal over aan het leven zoals het zich manifesteert op Moeder Aarde. 





Jij bent een kind van Moeder Aarde en Moeder Aarde is een deel van jou. Onderzoek hoe jullie het beste met elkaar om kunnen gaan om een fantastisch leven samen te hebben.
Ontdek wat je nodig hebt om jezelf te accepteren zoals je bent, jezelf te omarmen, jezelf te vergeven, plezier te hebben, jezelf lief te hebben zodat er meer en meer licht door jou heen kan schijnen naar je omgeving toe, je partner, je gezin, waar je woont, op jouw werk, jouw woonplaats, jouw land, de aarde en van daaruit over de hele wereld.





Besef dat moeder Aarde jouw thuis is en dat ze je voedt en alles geeft wat je maar nodig hebt.
Zeg haar hoe veel je van haar houdt en vertel haar hoe dankbaar je bent dat je op haar grond mag wonen. Vertel haar hoe dankbaar je bent voor alles wat je mee mag maken terwijl je op Moeder Aarde woont. Zowel de fijne, prettige als de vervelende en soms pijnlijke en verdrietige momenten. Weet dat dit allemaal leermomenten zijn om spiritueel te kunnen groeien.


Voel goed tijdens de meditatie waar je pijn of afschuw voelt. Waardoor treden er emoties op? Waar komt de pijn of angst vandaan? Stuur wat van je witte licht naar jezelf. Wees lief voor jezelf. Door jezelf te helen, heel je ook Moeder Aarde. Ieder stukje heling is weer een stap in de goede richting, met grote gevolgen voor Moeder Aarde. 
Heb vertrouwen. je bent een kind van Moeder Aarde. Je wordt gedragen door haar. Ontspan je en laat je angst los voor wat er mogelijk allemaal nog kan gaan gebeuren. Vraag om hulp bij situaties waar je geen uitweg in ziet.




Bedank de dieren en de planten voor de liefde die ze jou schenken.
Zie voor je hoe iedereen in vrede met elkaar samen leeft. Elkaar omhelst. Maak niet uit welk geloof, ras of geaardheid.
Zie hoe iedereen elkaar helpt, voldoende eten heeft.
Zie voor je dat alle soldaten hun wapens inleveren en mensen in nood gaan helpen.
Zie hoe mensen in de politiek alleen nog maar het algemene belang na streven.
Zie hoe de farmaceutische wereld medicijnen op de markt brengt zonder woekerwinsten te willen maken.
Zie hoe er een energie vorm op Moeder Aarde komt die betaalbaar is voor iedereen en dat niemand meer in de kou hoeft te zitten.
Ga nog een stapje verder en bedenk dat we allemaal vanuit eenheidsbewustzijn met elkaar verbonden zijn in de totale schepping, in het universum. Zie de aarde voor je zoals deze nu is en stuur je witte licht naar de aarde. 
Probeer tot slot een witte zuil van licht om je heen te zien die jou beschermt.


Kom rustig terug in het hier en nu. Doe je ogen open en knijp in je handen. Beweeg je tenen, je voeten. Blijf nog even een paar minuutjes liggen. Nu kun je rustig opstaan en 21-12-12 gaan vieren!



                                               :-) :-)


Hoe vier je 21-12-2012?

Dit kan op verschillende manieren. Wat is een feest voor jou? Zijn dat veel mensen bij elkaar, of met enkele vrienden of familieleden? is dat samen met je gezin? Of vier je liever alleen? Alles is mogelijk, zolang je je maar happy erbij voelt.

Ik zal je vertellen hoe ik 21-12-2012 ga vieren:

Op 20-12-12 zal ik 's avonds lekkere hapjes maken, bijvoorbeeld dit, dit of dit.

Ik zal 's morgens kleine lieve briefjes klaarleggen voor mijn kinderen en mijn man. Ik maak een heilzaam ontbijt voor hen, zoals dit, dit, of dit.  Voordat ik ga werken, stuur ik wit licht naar mijn werkplek, mijn collega's en mijn bazen. Dit doe ik door voor me te zien dat ze daadwerkelijk in wit licht gehuld worden. Dit verhoogt de positieve energie op de werkvloer.




Als ik 's avonds thuis kom, eet ik een heerlijke, gezonde maaltijd met mijn gezin, bijvoorbeeld dit, dit of dit. Daarna steken we kaarsjes aan en doen we gezelschaps spelletjes bv kwartet, mens erger je niet. Ik deel mooie zelfgemaakte kaartjes uit waar ieder een goed voornemen op kan schrijven. Deze hangen we met lintjes in de kerstboom. Als het bedtijd is voor de kids, lees ik hen een verhaaltje voor, luister ik naar wat ze die dag het fijnste vonden en geef ik hen een dikke knuffel en teken ik met mijn vinger een lemniscaat op hun buik en rug. Ik zet een zacht muziekje voor hen op, zodat ze lekker in slaap vallen.





Daarna ga ik naar mijn slaapkamer. Ik doe de 21-12-12 meditatie. Daarna ga ik naar beneden en eet ik samen met mijn man de lekkere hapjes, maar ik bewaar er ook een paar voor de kids. 




Hieronder een voorbeeld van een geleide Moeder Aarde meditatie:






Geen opmerkingen: