vrijdag 4 augustus 2017

Terug van Vakantie...Terug van een illusie

Afbeeldingsresultaat voor camping tucan
Prive strandje Camping Tucan, Lloret de Mar, honden na 20u toegestaan.
Op 4-8-17 zijn we om 22.15u teruggekomen van vakantie in Spanje. Mañana is er het toverwoord, zon zee en strand de dagelijkse kost.
Je wordt nauwelijks opgeslokt door het huishouden en hebt tijd om 's morgens fatsoenlijk uit te gaan met de hond, daarna vers stokbrood halen en op je gemak een kopje koffie drinken op het terras. Terug op de kampeerplaats zitten met boek en wachten tot iedereen wakker is voor een heerlijk ontbijt. Make-up hoeft niet. Mijn dagelijkse kleding bestaat uit een bikini of badpak met een 'soepjurk' erover. 's Middags een uurtje naar het zwembad of het strand en 's avonds rond 20-21u een avondmaaltijd in elkaar flansen. Heerlijk! Tel daar voor sommigen nog uitslapen bij op en je hebt...vakantie!






Dat lukt me thuis niet. Hier kan ik niet eens lekker genieten van een nachtrust zonder tv, mét krekelgeluiden!


Eenmaal weer thuis is het ook ongelofelijk hoe snel de stress uit het dagelijkse leven zijn weg weer naar ons vindt. Heb je eerst enorm moeten wennen aan het gevoel 24/7 op elkaars lip te zitten, niet meer wetende hoe je met elkaar om moet gaan door de drukte door het jaar heen. Zo gauw je echter een stap in je huis hebt gezet wordt je pas echt op de proef gesteld. Er wordt geroepen om opladers van telefoons, en sms-en, appjes en snaps vliegen je om de oren. Manlief duikt meteen het bed in mét tv, terwijl we daar 3 weken zonder hebben kunnen functioneren. Ik erger me dood aan alles en besluit te zoeken op internet naar krekelgeluiden in de hoop het vakantie gevoel een beetje vast te houden. Er waren diverse filmpjes te vinden, maar mijn computer is echter overvol en naar mijn bescheiden mening voorzien van een virus, waardoor ik geen foto's of filmpjes kan uploaden, dus ook niet via Youtupe. Via dit blog kan ik wel uploaden, maar niet afspelen. Voor de liefhebber; zie helemaal beneden aan dit bericht, na de Spaanse Tapas Receptjes.


Ja, vakantie is leuk.
Maar helaas slechts een illusie.
Want in plaats van te luisteren naar heerlijke vakantie geluiden zit moeders nu, om 23.44u te bloggen.
Terug zijn van vakantie is een enorm stress moment van dágen wassen, opruimen, wennen aan je huis en ook weer wennen aan hoe het was voordat je ging uitrusten in het Spaanse. Wennen aan alle vragen van je je kinderen (Maham, waar ligt mijn..., waar is mijn....., heb je mijn ....gezien). Dat had je daar ook wel, maar dan zei je gewoon: bij de B van Bikini. Klaar ☺. En dan werd er eens gelachen en dan vonden ze hem een minuut later wel op het was rek.






Vakantie?
Eén grote illusie! Voor álle vakantiegangers, hoor.
En toch wil ik niet zonder.... Het heeft iets magisch. Slow down, back to basics. Het 'her-kennen' van je gezin. Echt luisteren naar elkaar. Ervaren dat je kinderen veel zelfstandiger zijn dan je zou willen. Loslaten, op allerlei fronten. Met je neus op de feiten. Met een lach en een traan.








De TV staat inmiddels uit hoor ik. Welterusten allemaal.
Ik ga nu proberen te genieten van de uiterste stilte om me heen hier thuis. Bijna eng, zo stil is het.
Maar ook dat is morgenvroeg weer een illusie, zo is mijn ervaring.






Groetjes,
Vivian Dassen


p.s. o ja, voor overheerlijke spaanse receptjes klik je op onderstaande links:


tapas-melanzane-alla-parmigiana
tapasaceitunas-en-escabeche
tapas patatas-bravas
tapas ensalada-catalana-de-garbanzos
tapas-ensalada-del-macarrones


















Geen opmerkingen: