dinsdag 8 juli 2014

Een écht lekkere, gezonde en snelle lunch: Pita Cottage Cheese!

Op mijn werk-werk (dus niet mijn uit de hand gelopen hobby-werk), neemt bijna iedereen zijn eigen lunch mee. Het gebeurt wel eens dat er broodjes worden gehaald, maar lang niet door iedereen en zeker niet elke dag. Ik vind het dan leuk om te zien wat iedereen zoal meeneemt naar het werk; bruine boterhammen met beleg, worteltjes, tomaatjes, stukje peperkoek, stukje fruit, een handje noten, een zelfgemaakt baksel van dit blog... Op zich best gezonde dingen. Er komen ook regelmatig collega's met de fiets. Alles bij elkaar best gezond dus, als je nagaat dat er ook bedrijven bestaan met kantines met vette happen, snoepautomaten en frisdrankautomaten én een grote parkeerplaats.

Laatst had een collegaatje een bakje opengemaakt met iets zelfgemaakts en dat rook me toch lekker! Het water liep me echt in de mond. Wat een heerlijke geur. Ik vroeg haar wat het was. Het was Cottage Cheese. Cottage Cheese? Daar heb ik nog trauma's van uit mijn verleden; bij elk dieet dat ik ooit volgde (en dat zijn er veel - geloof me),  stond er wel Cottage Cheese op het programma. (Daarom dacht ik dat ze me voor de gek hield, maar dat blijft tussen ons, oké?)

Ik vroeg hoe ze het maakte:

2 bakjes cottage cheese, genoeg voor 4 personen.
een beetje peper en (zeezout)
wat gedroogde tomaatjes in stukjes erdoor
en wat gedroogde Italiaanse kruiden.

Alles onder elkaar roeren....en klaar! Een snelle en gezonde lunch in no-time!

Goed, dus ik ging naar de winkel om cottage cheese te halen. Thuis prakte ik alles doorelkaar, legde een volkoren pita broodje in de oven, sneed er wat sla bij, vulde de pita met sla en het cheese mengsel en kreeg ik de kans om 2 happen te nemen. Want toen liet ik mijn man proeven. Had ik niet moeten doen... :-)


Geen opmerkingen: