dinsdag 7 juni 2016

Heerlijk Belegde Puntpaprika voor een Tuin Picknick!

Zondag was het onverwacht echt supergoed weer geweest en we hadden een bezoek gebracht aan het Blote Voetenpad in Zutendaal. Eenmaal thuis besloten we de barbecue aan te steken en lekker wat te fonkelen. Niks lekkerder dan buiten eten!

Ik eet vanwege verschillende motieven geen vlees. Voor mezelf maak ik vaak een vispakketje in aluminiumfolie dat bestaat uit een stukje zalm, tomaatjes, basilicum, knoflook, dille en soms ook nog wat olijven. Dat vouw ik dicht in aluminium als een pakketje en dat gaat dan ongeveer een 15 minuutjes op de BBQ. Zalig!


Als groente maak ik er meestal een salade bij, maar ik wilde die dag eens iets anders. Iets dat je smaakpapillen prikkelt. Iets dat je niet dagelijks maakt. Ik had nog 2 puntpaprika's, wat mozzarella en een courgette.... En dat werd dit:


Wat heb je hiervoor nodig:
2 puntpaprika's
2 bolletjes mozzarella in schijfjes
1 kleine courgette in schijfjes
vers gemalen peper
wat dille
2 teentjes knoflook
1 tl kokosolie
2 blaadjes verse basilicum
wat ongebrande, ongezouten cashewnoten in 2-en gesneden



Hoe maak je dit klaar:
Leg de puntpaprika's plat neer. Snij ze in de lengte, via de zijkant, doormidden, zodat je 2 schuitjes krijgt. Haal de zaadlijsten eruit. Bestrooi met peper.
Verwarm de kokosolie in de pan. Bak de knoflook en de courgetteschijfjes een paar minuten.
Beleg de puntpaprika's met de courgette en de knoflook.
Decoreer de courgette met de mozzarella, dille, verse basilicum, en de cashewnoten.
Leg op de grill of op de barbecue totdat de mozzarella is gesmolten.
Yummie!

Gezonde Tuin-picknick Groetjes,
Vivian Dassen

 

Geen opmerkingen: