zaterdag 21 januari 2017

Zalige Zoete Zaterdag Vijgen-Speltrepen voor de Lekkere Trek

Vandaag heb ik echt zin in iets zoets, dat wel nog enigszins gezond is, dus niet teveel geraffineerde suiker en ook weinig vet, alleen van noten. Iets lekkers om te bakken. In mijn aantekeningen kom ik een lekker recept tegen. Ah, ik heb nog vijgen..., speltvlokken...., rauwe noten... ja hoor. We gaan aan de slag! Alleen de kokosolie laat ik weg en ik heb geen koekkruiden meer, dus daar maken we kaneel van. Mmmmm.
Nou, met deze repen scoor ik vast punten bij mijn lichaam én bij mijn gezinsleden...Mjam!


Wat heb je nodig:




Hoe maak je dit:


Zet de oven op 170 ºC.
Vet een bakblik van ca. 25x25cm in met olie, of bekleed het met bakpapier.
Snij de vijgen in 2-en en doe in de keukenmachine met de 2 el water.
Voeg de noten en de speltvlokken toe en zet de keukenmachine nu ca. 3 minuten aan, maar voeg na ca. 1 1/2 minuut de siroop toe.
Stort het smeuïge mengsel in het bakblik.




Duw alles plat met de achterkant van een lepel.




Zet het nu 18 minuutjes in de oven bij een blikmaat van 25x25, en 22 minuten als je blikmaat kleiner is (dan is de koek dikker)
Snij in 12 stukken.
Eet lekker op met vrienden of familie, of vries het in voor later gebruik.


Lekker smikkelen met een kopje kruidenthee!


Veel liefs,
Vivian

Geen opmerkingen: