woensdag 18 januari 2017

Lekker Warme Pompoenwafels

Pompoen vind ik zo lekker; ik zou het wel elke dag willen eten. Als soep, als mousse, als broodbeleg met pitjes en zaadjes, zo uit de oven als groente. Heerlijk.
Om elke dag pompoen te kunnen eten, koop ik een paar pompoenen in het najaar, kook die in weinig water, pureer ze en doe ze in jampotjes. Deze zet ik dan op hun kop; dan trekken ze vacuum. Zo eet ik tot diep in het voorjaar pompoen!


Gister maakte ik deze overheerlijke pompoenwafels van een verse pompoen. Ze zijn heel erg lekker, smeuiig en de pompoen proef je niet.






Dit heb je nodig:
240 gr volkoren bloem
1 tl aardappelzetmeel
1 tl natriumbicarbonaat
1 el azijn
300 ml (soja)melk
250 gr pompoenmousse
1 el koekkruiden
1 el (spelt)stroop
1/2 el vet om het wafelijzer in te vetten






Zo maak je het:
Vet het ijzer in en zet het aan.
Kook de pompoenblokjes in laag water in een minuut of 10 gaar en pureer.
Meng alle droge ingrediënten.
Doe er de natte ingrdienten bij.
Goed roeren.
Je krijgt nu een stevige massa.
En bakken maar!
Lekker met wat extra stroop erover.




Liefs,
Vivian

Geen opmerkingen: