woensdag 17 april 2013

Nationale Sportweek 20 t/m 27 april 2013

Kies je manier van bewegen!

Volgende week is het Nationale Sportweek. De week staat in het teken van kennismaken met sporten en ontdekken wat je leuk vind aan welke sport.
In mijn ogen maakt het niet uit welke sport je beoefent, zolang je het maar leuk vind om te doen.  Tijdens de Nationale Sportweek krijg je de kans om dit in levende lijve te ervaren.

In diverse steden en gemeenten wordt aandacht besteed aan dit onderwerp. Check internet of jouw gemeente er ook aan mee doet.
In de gemeente Maastricht zijn er in ieder geval een heleboel sportverenigingen die gratis speciale sportprogramma's aanbieden tijdens deze week.



Zelf ben ik niet gemakkelijk in sport; ik hou niet van balsporten, en ook niet van teamsport. Door mijn gewrichten kan ik niet hardlopen of joggen. Maar dan blijft er nog genoeg over: yoga, zumba, wandelen, fietsen, pilates, bodybalance, etc.

Zelf ben ik gek op dansen. Zumba is een manier van bewegen waarbij dans en sport wordt gecombineerd.  Ik hou van opzwepende muziek waarbij ik helemaal vergeet dat ik aan het oefenen ben. Daarom heb ik me opgegeven voor de gratis Zumba les. Het is een fitness programma waar salsa en merenque de boventoon voeren. De exotische moves zijn voor iedereen makkelijk te volgen en de muziek spreekt voor zich.

Doe mee en geef je op voor een proefles bij een vereniging in je buurt die deze sportprogramma's aanbieden. Kies je manier van bewegen!

Geen opmerkingen: