zondag 9 juni 2013

Heerlijke Superfood Frambozensalade

Gister was het heerlijk weer! Helaas heb ik hier niet van kunnen genieten, want ik zat bij de praktijkdag Coaching en Gespreksvoering. Maar niet getreurd; nu kan ik me in laten schrijven bij de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland en dat maakt een dagje binnen zitten helemaal goed!

Het is alweer 9 juni vandaag, dus het is hoogste tijd voor een recept met Superfood Frambozen! Dit keer een lunch voor 2 personen:





Twee ontbijtborden vol met rucola, ijsbergsla, veldsla of een mix hiervan.
Ik schat 1 kleine rode ui in halve ringen, bovenop de sla. 
1/2 verpakking feta of 60 gr geitenkaas in kleine blokjes hierover verdeeld. 
2 el Thousand Island Dressing (zie punt 8 van dit recept) over de salade sprenkelen . 
Met 2 handjes frambozen versieren.
Klaar! 

De combinatie van de rucola met de frambozen is gewoonweg goddelijk! Rucola smaakt een beetje nootachtig en de frambozen zo fluweelachtig zoet...

Beautyfood: De rucola zorgt voor mooie nagels en sterke spieren, de frambozen voor stevige huidcellen, en de olie uit de dressing voor een mooie huid.

Alle ingredienten voor dit recept zijn trouwens verwisselbaar: iedere slasoort is geschikt, je kunt ook lente-ui of gewone ui nemen. In plaats van feta of geitenkaas is mozzarella ook heerlijk, vooral als je de frambozen ruilt voor tomaatjes. Maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor radijsjes, stukjes paprika, courgette, bolletjes meloen, wat je maar lekker vind. De dressing kun je weglaten of er een andere voor gebruiken. De mogelijkheden zijn eindeloos!










     


Geen opmerkingen: