zondag 16 december 2012

72% Cacao Chocolade met Sprinklers



Onverwacht bezoek….



Onverwacht bezoek geeft mij een dubbel gevoel. Van de ene kant vind ik het hartstikke gezellig, maar van de andere kant is het vaak een nachtmerrie; wij hebben alleen lekkers in huis als we weten dat iemand op bezoek komt, dus wat ga ik op tafel zetten bij de koffie? 
Een droog koekje? Een plak peperkoek?
Nee, als er onverwacht bezoek komt, ga ik m'n voorraadkast in en haal de rest van die 72% cacao chocoladereep  tevoorschijn  die ik vorige week of zo nodig had in een recept! Verder is het simpel:  je smelt de chocolade in de magnetron (telkens 30 seconden én telkens roeren, ook als je denkt dat er niets is gesmolten!),......




........en je giet een dunne laag in een vorm (zelf gebruikte ik een plastic bakje waar noten in gegeten hebben). Dan gooi je er een handje sprinklers overheen en dan krijg je dit:




Zet een half uur in de koelkast en haal uit de vorm. Breek in stukken en serveer.
Lekker, gezonder, je bent voorzien in je zoetbehoefte én je verrast je bezoek!

72% cacao chocolade bevat:  304,5 kcal per 60 gr. Ik heb de chocola in 6 stukjes verdeeld.  Eén stukje is dus ongeveer 10 gr en bevat ongeveer 50 kcal. 
Het is en blijft een extraatje!

Geen opmerkingen: