vrijdag 13 mei 2016

Scrambled Egg met Courgette en Zalm

Vanavond kwam ik thuis van mijn werk en mijn man had vlees met aardappelen en potgroente gekookt voor het gezin. Aangezien ik geen vlees eet en ook geen zin had in aardappelen met erwten en wortelen, ging ik de koelkast en de vriezer in.
In de koelkast vond ik een eitje en in de vriezer wilde zalm. Samen met 1/4 courgette maakte ik daar in 10 minuten een heerlijke scrambled egg van.


Wat heb je precies nodig voor 1 persoon:
een stukje wilde zalm vers of ontdooit uit de vriezer ca. 80 gr, in blokjes*
1/4 courgette in rondjes en dan in reepjes gesneden
1 vrije uitloop ei, geklopt
2 teentjes knoflook, in stukjes
2 tl kokosolie

Hoe maak je dit overheerlijke gerecht:
Zet een wokpan op het vuur en doe de kokosolie erin.
Voeg de teentjes knoflook toe en bak kort.
Voeg de courgette toe en wok er lekker door heen.
Doe nu de zalm erbij.
Als de zalm mooi roze begint te verkleuren voeg je het geklopte ei toe.
Roer nu goed alles door elkaar tot dat het ei is gestold.

Oh My Eggness!

Eventueel lekker met een snee volkoren of zuurdesembrood.

Smakelijke groetjes,
Vivian Dassen

* meestal zit er meer in een verpakking diepvrieszalm; ca. 125 gr. Als je het toch allemaal maakt, kun je dat natuurlijk lekker mee opsmikkelen, maar je kunt het ook bewaren om het morgen op je brood of rijstwafel te doen met bijvoorbeeld tomaat en komkommer.

 

Geen opmerkingen: