vrijdag 3 mei 2013

Tienermeiden - Proud To Be Me!


Nog nooit zijn tienermeiden zo zelfbewust geweest als nu. Ze zijn werelds, weten overal wel iets van af, zijn modieus, eigenwijs en bloedmooi. Ik heb het over de meiden tussen de 12 en de 19 jaar oud. Het is alleen zo jammer dat ze het zelf vaak niet zien; hun haar schittert, hun huid glanst en ze zitten strak in hun vel.

Zo jammer dat ze zich druk maken om hun uiterlijk, terwijl ze er gewoonweg geweldig uit zien! Hun zelfvertrouwen wordt ondermijnd door leeftijdgenoten. Ze moeten er zus of zo uit zien en er zus of zo bij lopen, anders horen ze er niet bij. Ze gaan gebukt onder het oordeel van anderen. Dat zeggen ze zelf ook; "Ik ga niet zwemmen, want in bikini voel ik me niet op mijn gemak. Anderen oordelen zo..." Ze staren zich blind op meisjes in magazines of billboards. Terwijl dat helemaal niet nodig is. Kijk het filmpje van Dove hieronder maar eens. Een aanrader voor ieder tienermeisje. En haar moeder, oma, tante, nichtje, vriendin of buurmeisje.

Hieronder een filmpje van Dove over zogenaamde 'meisjes' van de billboards;
ze bestaan gewoonweg niet!  

Laat het filmpje aan je vriendinnen, moeder, tante, nichtje, zusje zien en zorg op
die manier dat zij zich ook goed gaan voelen zoals ze zijn!

Uitstraling

Maar ik begrijp hen, deze tienermeiden. Zelf ben ik ook zo geweest. Ik wou alleen dat ik toen had geweten wat ik nu wist; je hoeft geen Miss Nederland te zijn om mooi te zijn. Je uitstraling telt des te meer. Als je zelfvertrouwen uitstraalt, BEN je gewoon mooi. Ze kunnen het maar moeilijk begrijpen. Moeilijk geloven dat ik hen zo mooi vind. Ze sporten zich een ongeluk en eten kleine beetjes in de hoop het droomfiguur te krijgen waar ze zo op gebrand zijn.

Jij bent goed genoeg

Hierbij wil ik een hart onder de riem steken van ALLE tienermeiden; dik, dun, lang haar, kort haar, donkere huidskleur, lichte huidskleur, blond, bruin of rood haar, lang of juist klein:
je bent precies goed zoals je bent! Als ze je hierboven anders hadden gewild, hadden ze je wel anders gemaakt! Accepteer jezelf zoals je bent. Je bent goed genoeg!


Gezond eten zorgt voor een gezond uiterlijk

Zorg wél dat je gezond eet: 3 hoofdmaaltijden per dag + 3 tot 4 gezondere tussendoortjes. Eet gezond, en je huid zal stralen. Eet gezond, en je nagels worden steviger. Eet gezond, en zorg hiermee goed voor jezelf. Zorg dat je die vitamines binnenkrijgt waardoor je je zo goed voelt en waar je energie van krijgt.

Kijk naar wat je wel mooi vind aan jezelf

Iedereen is anders. En iedereen heeft een ander figuur. De een heeft een buikje, een ander flinke benen. So what? Staar je niet blind op iets wat je niet mooi vind aan jezelf. Kijk juist naar hetgeen je wél mooi vind: je haar, je ogen, je mond, je borsten, je benen, je karakter...wat dan ook! Wees trots op jezelf. Je mag er echt zijn.
Be proud!  

Ga NU naar de spiegel, kijk jezelf diep in de ogen en zeg tegen jezelf: I'm proud to be me!
 
Muziek: Lady GaGa met Born this way...


Anti dieetdag

En vergeet het niet: 6 mei is het anti-dieetdag! Dat betekent niet dat je deze dag alles moet gaan eten wat maar in je buurt komt. Eet 3 hoofdmaaltijden en 3-4 tussendoortjes. Neem voor zowel ontbijt als lunch 3 sneëen volkorenbrood met halvarine en beleg naar keuze met een beker (soja)melk. Neem 2-3 stuks fruit verdeeld over de dag, en 2 ons groenten. Zorg dat je bord met het avondmaal voor de helft uit groenten bestaat, voor 1/4 uit aardappelen, volkoren rijst of volkoren macaroni, en 1/4 uit vlees, vis of vleesvervanger.

Deze dag houd in dat je die dag niet op de weegschaal gaat staan en jezelf niet op wat voor manier dan ook gaat wegen.
En verder:
• Eens na te denken over hoe diëten je leven beïnvloedt.
• De slachtoffers te herdenken van eetstoornissen en onveilige afslankmethoden.
• Op te staan tegen vooroordelen en discriminatie op grond van gewicht en omvang.
• Te sporten en bewegen omdat het goed voelt en gezond is.


Geen opmerkingen: