maandag 13 februari 2017

15-2 Maan in Weegschaal; Broccoli-Bonen Schotel met tongstrelende Mozzarella...



Vandaag is het ook nog Maan in Weegschaal en we genieten nog van de sfeer die er hangt. 

Het is een luchtige tijd en mensen die geboren zijn in een van de Luchttekens (Weegschaal, Tweeling en Waterman) zijn bereid sociaal te zijn en zich te openen voor anderen.



Het is geven en nemen. Weegschaal is heel goed in communicatie. Ruzie in de relatie komt niet vaak voor met een Weegschaal. Voor bedrijven zijn deze personen onmisbaar op de afdeling communicatie.
Vandaag eten we bloemige groenten, zijn we nog steeds zuinig met vet en proberen we plantaardige eiwitten te eten, zoals fruit, groenten, peulvruchten en noten.
Vandaag had ik echt zin in deze Mozzarella kaas, dus we smokkelen wat met dierlijke eiwitten.


Normaal gesproken doet mijn man de boodschappen en hij kookt ook. Dit vaak tot mijn frustratie, omdat voeding nou eenmaal mijn ding is, en dan vooral GEZONDE voeding! Nu met dit Parallel aan de Maan-dieet zie ik echter mijn kans schoon om vaker zelf achter het fornuis te gaan staan en daar heb ik van geprofiteerd.
mijn droomfornuis...

Ik heb de gezondste groente gekozen die je maar kunt voorstellen; staat op #1 van de Superfoods: Broccoli. Zo lekker en zo veelzijdig is bijna geen enkele groente. Zelfs de kids zijn er dol op.

Verder een blik Kidneybonen. En een bol mozzarella kaas.
Met deze drie hoofdingrediënten maakte ik een zalige Bonen-Broccoli-Mozzarella-ovenschotel voor het hele gezin. Niemand aan tafel klaagde dat er geen vlees bij zat en iedereen at tot de laatste kruimel!

Dit heb je nodig voor deze goddelijke schotel:
* 1 blik Kidneybonen
* 600 gr broccoli
* 1 el olie
* 1 klein blikje tomatenpuree
* 1 groentebouillon tablet
* 1 bolletje Mozzarella in dunne plakjes gesneden
* 200 ml water
* 1 gesnipperde ui
* een stuk of 8 gedroogde abrikozen in hele kleine stukjes gesneden
* 4 volkoren broodjes of zilvervliesrijst, of volkoren pasta.

De mozzarella dunner snijden dan op het plaatje, anders kun je het niet goed verdelen.

Superfood Broccoli. Meer weten over broccoli? klik hier!

Zo maak je het:
* zet de oven op 200 ºC
* zet een pan met water op het vuur. Als het water kookt, doe je de klein gesneden broccoli roosjes erin. Ca. 3 minuten laten koken.
* Spoel de linzen in een vergiet af onder de kraan.
* snipper de ui en fruit deze in de olie.
* Voeg de abrikozen toe.
* verkruimel de bouillontablet erboven en voeg het water toe.
* Doe het blikje tomatenpuree erbij.
* Voeg de linzen toe.
* Nu de broccoli erbij en alles door elkaar roeren.
* Laat lekker pruttelen tot alle vocht is verdampt.
* Schep alles over in een ovenschotel en verdeel de mozzarella erover.
* Zet ca. 6 minuten in de oven tot de mozzarella is gesmolten.
* Serveer de broodjes, rijst of pasta erbij.

Heerlijk heerlijk heerlijk!

Vooral met een frisse salade met rauwkost....


Lekkere broccoli groetjes,
Vivian Dassen





Geen opmerkingen: